Topic outline

  • Öğretmen adaylarının matematiğin temel alanlarından biri olan cebir, cebirsel düşünme ve temel cebirsel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmalarını, cebirsel kavramların öğretimi konusundaki bilgi ve becerilerini arttırmalarını; bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi hakkında fikir sahibi olmalarını ve bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle olan ilişkisini kurabilmelerini sağlamak


  • 1.HAFTA:Tanışma, Ders Kuralları ve İşlenişinin Açıklanması, Kaynakların Tanıtılması, İzlencenin Verilmesi, Cebir nedir? Cebirin tarihsel gelişimi.

    • Sarpkaya Aktaş, G. (2019). Uygulama örnekleriyle cebirsel düşünme ve öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. (1-22)

  • 2.HAFTA:Cebirsel düşünme nedir? Cebirsel düşünmenin gelişimi, Cebirsel düşünmenin matematik öğretimi için önemi

    • Sarpkaya Aktaş, G. (2019). Uygulama örnekleriyle cebirsel düşünme ve öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. (24-40)

  • 3.HAFTA:Erken cebir öğretimi, 1-4. sınıflar matematik dersi öğretim programında cebir öğrenme alanının incelenmesi

      1. Tarım, K. & Hacıömeroğlu, G. (2019). Matematik öğretiminin temelleri-ilkokul. Anı Yayıncılık.
      2. Matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar)

  • 4.HAFTA:5-8. sınıflar matematik dersi öğretim programında cebir öğrenme alanının incelenmesi

      1. Matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
      2. Sarpkaya Aktaş, G. (2019). Uygulama örnekleriyle cebirsel düşünme ve öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. (93-102)

  • 5.HAFTA:Aritmetik ve cebir ilişkisi

    • Sarpkaya Aktaş, G. (2019). Uygulama örnekleriyle cebirsel düşünme ve öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. (93-102)

  • 6.HAFTA:Cebir öğretiminde kullanılan öğrenme ve öğretim yaklaşımları

    • Sarpkaya Aktaş, G. (2019). Uygulama örnekleriyle cebirsel düşünme ve öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. (45-75)

  • 7.HAFTA:Cebirsel ifade ve değişken kavramının öğretimi

    • Sarpkaya Aktaş, G. (2019). Uygulama örnekleriyle cebirsel düşünme ve öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. (103-130)

  • 8.HAFTA:ARA SINAV

  • 9.HAFTA:Eşitlik kavramı ve öğretimi

    • Sarpkaya Aktaş, G. (2019). Uygulama örnekleriyle cebirsel düşünme ve öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. (131-158)

  • 10.HAFTA:Özdeşlik kavramı ve öğretimi

    • Sarpkaya Aktaş, G. (2019). Uygulama örnekleriyle cebirsel düşünme ve öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. (159-190)

  • 11.HAFTA:Denklem kavramı ve öğretimi

    • Sarpkaya Aktaş, G. (2019). Uygulama örnekleriyle cebirsel düşünme ve öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. (191-220)

  • 12.HAFTA:Eşitsizlik kavramı ve öğretimi

    • Sarpkaya Aktaş, G. (2019). Uygulama örnekleriyle cebirsel düşünme ve öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. (221-250)

  • 13.HAFTA: Örüntüler ve öğretimi

    • Sarpkaya Aktaş, G. (2019). Uygulama örnekleriyle cebirsel düşünme ve öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. (251-270)

  • 14.HAFTA:Doğrusal ilişkiler ve doğrusal denklemlerin öğretimi

    • Sarpkaya Aktaş, G. (2019). Uygulama örnekleriyle cebirsel düşünme ve öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. (271-292)